Управління культури
40030, Сумська область, м. Суми, майдан Незалежності, буд. 2
тел. (0542) 63-13-44 тел./факс 63-13-44
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.15;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: субота, неділя.

ХУДОЖНИК, ЯКИЙ ПОЛОНИВ ПАРИЖ

Сьогодні, 2 квітня, ми згадуємо нашого земляка, уродженця Кролевця Олексу ГРИЩЕНКА (1883–1977) – представника української діаспори, художника світової слави, талант якого засяяв яскравою зіркою на паризькому небосхилі.

Нині твори мистця зберігаються й експонуються у Парижі, Нью-Йорку, Лондоні, Копенгагені, Бостоні… 2006 року виконано заповіт художника – з Фундації Олекси Грищенка (Нью-Йорк) передано для музеїв України 68 його творів (живопис, графіка, гобелен) та документи з особистого архіву.

ЗРАЗКОВИЙ АМАТОРСЬКИЙ АНСАМБЛЬ ТАНЦЮ «ДИВОГРАЙ» РОМЕНСЬКОГО МІСЬКОГО БУДИНКУ КУЛЬТУРИ

Рік створення – 2004
Рік присвоєння звання «зразковий аматорський» - 2010
Керівник колективу – Людмила Бабич
Репертуар колективу: народні, стилізовані та сучасні естрадні танці, хореографічні композиції.

Колектив «Дивограй» - це дитячий різноплановий, різновіковий колектив з величезним творчим потенціалом. Це ціла творча родина. Колектив має свій стиль і не зупиняється на досягнутому. Творчий пошук – один з провідних напрямків у роботі колективу.

ЗРАЗКОВИЙ АМАТОРСЬКИЙ АНСАМБЛЬ ТАНЦЮ «ПЕРЛИНА» РОМЕНСЬКОГО МІСЬКОГО БУДИНКУ КУЛЬТУРИ

 

Рік створення – 1999

Рік присвоєння звання «зразковий аматорський» - 2002

Керівник колективу – Ольга Рудько.

Репертуар колективу: народні, стилізовані та сучасні естрадні танці, сучасні та народні стилізовані хореографічні композиції.

Ансамбль налічує 16 молодих енергійних вихованців. Має колектив-супутник, який відвідують 25 талановитих дітей.

 

«ПАМ’ЯТКИ СУМЩИНИ, ЯКІ ПОТРІБНО ВІДВІДАТИ КОЖНОМУ» «ЗОЛОТІ ВОРОТА» САДИБИ МИКЛАШЕВСЬКИХ

Парк і «Золоті ворота», що в селі Волокитине Путивльського району, були частиною Волокитинського маєтку відомої української шляхетської родини Миклашевських. Його розбудова пов'язана з іменем Андрія Миклашевського (1801 – 1895 рр.) – власника знаменитої Волокитинської порцелянової фабрики. Ворота у мавританському стилі розташовані при вході до парку, що був заснований у 1829 – 1830 рр.

Брама, за якою пізніше закріпилася назва «Золоті ворота», була зведена, орієнтовно, у 1857 р. Центром садибного ансамблю була мурована, хрещата в плані, однобанна, з триярусною дзвіницею на західному фасаді Покровська церква, збудована 1857 р. у перехідній стилістиці від пізнього класицизму до романтизму (не збереглася). Споруда вирішена в неоготичній стилістиці. Представляє собою стіну, муровану з цегли й каменю, прорізану трьома стрілчастими арками і фланковану по боках шестигранними баштами.

«ПАМ’ЯТКИ СУМЩИНИ, ЯКІ ПОТРІБНО ВІДВІДАТИ КОЖНОМУ» ЦЕРКВА СВЯТОЇ ТРІЙЦІ

У 1773 році у селі Пустовійтівці коштом останнього кошового отамана Запорозької Січі Петра Івановича Калнишевського була збудована церква Святої Трійці. Про факт тої події свідчать документи, що зберігаються у справах Запорозької Січі в ЦДІА України у Києві: «Війська запорозького низового пан кошовий отаман Петро Іванович Калнишевський у селі відомства протопопії роменської Пустовійтівці, в якому він, пан кошовий, народився, від свого кошту власного знову дерев’яну в ім’я Пресвятої Трійці церкву на місці вольному збудували».

Церкву Святої Трійці у 1901 році досліджував видатний український вчений М.Макаренко, який у своїй статті «На родине последнего гетмана запорожского П.И.Калнишевского», характеризував її як видатну пам’ятку архітектури доби «українського відродження».

ДО 100-РІЧЧЯ СУМСЬКОГО ОБЛАСНОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ ІМ. НИКАНОРА ОНАЦЬКОГО

У Сумському видавництві «Університетська книга», з яким музей працює довгі роки, вийшов новий ілюстрований буклет з історією про зібрання та заснування закладу в 1920 р., основою якого стала націоналізована колекція Оскара Гансена.

Музей зберігає твори майстрів ХVІ-ХХІ ст. зарубіжного і вітчизняного образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва світового рівня різних часових періодів і національних шкіл. Так, мистецтво Італії охоплює період від пізнього ренесансу до поч. ХХ ст., далі йдуть Нідерланди від «золотої доби» ХVІІ до ХІХ ст., Франція – від рококо до постімпресіоністів, а також твори художників Польщі, Німеччини, країн Скандинавії ХІХ- поч. ХХ ст.